Kako da zarađujete od prisustva na društvenoj mreži?

Vesti Datum: 12.01.2021.

Moji podaci pripadaju meni! Ako ih neko želi, mora da ih kupi!

Ovo je krilatica koje se drži tim kompanije Sun Core Tech koja je kreirala WakeUp.zone - prvu društvenu mrežu koja deli prihod od reklama sa svojim korisnicima.  Uz to štiti privatnost svojih korisnika, ne prati svoje korisnike, ne upotrebljava ‘kolačiće’, niti na bilo koji drugi način sakuplja podatke o korisnicima koje oni sami ne žele da dele, kaže Vladan Smiljković, generalni direktor Sun Core Tech Ltd. (https://wakeup.zone)

 

“Naša osnovna misija je zaštita privatnosti korisnika, i njihovog prava da odlučuju o svojim podacima u digitalnom svetu.  Najpre smo izgradili moćnu blokčejn i ‘smart contract’ organizovanu platformu SunCore, koja omogućava programerima da razvijaju aplikativne softvere, bazirane na četiri osnovna principa koji se odnose na podatke: vlasništvo, privatnost, monetizacija i poverenje. Da bismo dokazali funkcionisanje takve platforme kreirali smo WakeUp.zone”, objašnjava Smiljković.

Potencijalni korisnici ove društvene mreže su svi oni kojima je stalo da odlučuju o sudbini svojih podataka i o svojoj privatnosti, ali i da monetizuju korišćenje tih podataka, objašnjava Dušan Đorđević, tehnički direktor.

“Trenutno veliki tehnološki giganti eksploatišu korisničke podatke, profilišu svoje korisnike na osnovu njihovog ponašanja na internetu i tako upakovane profile prodaju zainteresovanim kupcima, a da sam korisnik od toga nema ništa. Bezbednost podataka naših korisnika zaštićena je kriptovanjem njihovih podataka, svaki pokušaj da se oni upotrebe je zabeležen na blokčejnu. Korisnik ima opciju da sam bira da li će podatak koji ostavlja na mrežibiti besplatan (free), javni (public) ili je privatan (private). Od podataka za registraciju korisnik ostavlja svoj e-mail, datum rođenja i mestoprebivališta, kao i broj telefona kako bi dobio sms kod za verifikaciju registracije. Ti osnovni podaci su deo korisničkih profila koji se anonimno nude reklamnim agencijama. Kada se korisnik registruje na WakeUp.zone platformi, on dobije nadoknadu u SUN tokenima (u protivvrednosti od devet evra)“, objašnjava Đorđević.

Kako korisnik zarađuje?

SUN tokeni mogu da se prebace na digitalni novčanik i njima se može dalje trgovati. Njihova vrednost zavisi od prodaje i potražnje na berzi. SUN token je, zapravo, zamena za vrednost podataka. Što je veći broj korisnika na mreži to je i vrednost tokena veća, ali njegova vrednost dosta zavisi i od prodaje i potražnje. U svakom slučaju nominalna vrednost SUN tokena se ogleda u rastu WakeUp.zone platforme.

 “Planiramo da u skoroj budućnosti našim korisnicima omogućimo direktno iz aplikacije zamenu SUN tokena za lojalti bodove u prodavnicama i supermaketima“, kaže Tanja Petrov, CHO.

 

 

Da li se korisnik informiše o tome koji se podaci za šta koriste, i na koji način?

Svaki korisnički podatak je pored kriptovanog upisa u bazu podataka, takođe upisan i u blokčejn i ne postoji mogućnost da neko pristupi tim podacima, a da to ne bude registrovano. Tako je korisnik u svakom trenutku u mogućnosti da proveri ko je i zašto pristupao njegovim podacima. Kriptografski ključ se nalazi samo na korisnikovom uređaju i ne postoji mogućnost njegovom pristupu. Korisnik je u mogućnosti da popunjava formulare interesovanja, i time sam profiliše svoj korisnički nalog. Za svaku popunjeni formular (ima ih 14) korisnik dobija SUN tokene u vrednosti od devet evra.

“Pored toga, korisnik sam bira šta želi da gleda od reklama popunjavajući formulare. Na taj način se on profiliše za reklamu koja je isključivo njegova sfera interesovanja. Za svaku odgledanu reklamu učestvuje u deobi koju reklamna agencija plaćaza objavljivanje reklame, tj. dobija SUN tokene koje može da zameni ili proda za neku drugu valutu na stellar digitalnoj menjačnici - Stellar je blokčejn mreža na kojoj je SUN token razlistan”, objašnjava Petkov.

Vladan Smiljković kaže da im je želja da šire krug istomišljenika, “jer samo zajedno, ako dostignemo kritičnu većinu, možemo da se izborimo za naša prava”.

 

 

Vesti


Ostale objave iz ove kategorije:

Džon Koleti - novi šef globalnog sajber osiguranja u Swiss Re

sep 14, 2021

Swiss Re je objavio planove za stvaranje centralnog tima za sajber osiguranje. Džon Koleti pridružio se Swiss Reu kao šef globalnog sajbera. Maja Bundt, trenutna šefica Cyber ​​Solutionsa, odlučila je preuzeti novu ulogu u Cyber​​-centru..

Pročitaj više...

Kako da zarađujete od prisustva na društvenoj mreži?
A1 Srbija predstavila “Offensity” rešenje za nadzor bezbednosti na internetu

sep 13, 2021

Broj sajber pretnji s kojima se kompanije iz različitih industrija suočavaju svake godine raste i predstavlja jedan od najvećih izazova u modernom poslovanju. Zato je A1 Srbija razvilo "Offensity" rešenje za nadzor bezbednosti na..

Pročitaj više...

Kako da zarađujete od prisustva na društvenoj mreži?
Peta eSecurity konferencija 28-30. septembar, Mona Plaza Beograd

avg 3, 2021

Međunarodna konferencija na temu IT bezbednosti i zaštite informacija u organizaciji Udruženja eSigurnost ove godine biće održana peti put, od 28. do 30. septembra 2021. godine u Hotelu Mona..

Pročitaj više...

Vodeći osiguravači sajber osiguranja osnovali kompaniju Cyber Acu View

jul 16, 2021

Vodeći sajber osiguravači AIG, AXIS, Beazley, Chubb, The Hartford, Liberty Mutual Insurance i Travelers najavili su osnivanje Cyber Acu View, kompanije posvećene jačanju napora za ublažavanje sajber rizika u industriji osiguranja. Sve aktivnosti Cyber..

Pročitaj više...