Mastercard: Više od polovine mladih Evropljana su ekološki osvešćeni potrošači

Vesti Datum: 14.04.2021.

Više od dve petine ispitanih Evropljana (48%) smatra da je smanjenje njihovog ugljeničnog otiska sada važnije nego pre pandemije. Zapravo, više od polovine Evropljana (52%) postalo je svesnije toga da njihovi postupci mogu uticati na okolinu, a generacija Z i milenijalci (58%) prednjače u tome. Ovo signalizira rastući trend ka ekološki osveštenoj potrošnji među ljudima koji svoju kupovinu i korišćenje programa nagrađivanja pretvaraju u akcije u korist planete, pokazuje istraživanje o održivosti kompanije Mastercard.

Želja ka svesnijoj potrošnji porasla je tokom poslednje decenije. Međutim, promene u stavovima i akcijama naglo su se povećale kao direktna posledica COVID-19 pandemije. Kako potrošači postaju svesniji vlastitih postupaka, gotovo tri petine ispitanika (58%) veruje da bi kompanije trebalo da se ponašaju na održiviji i ekološki prihvatljiviji način, a generacija Z je predvodnik ovog trenda razmišljanja (62%). Takođe, kao tri glavna problema na koja Evropljani žele da se kompanije i brendovi usresrede pored suočavanja s pandemijom, jesusu smanjenje otpada (39%), rešavanje problema zagađenja plastičnim proizvodima i ambalažom (38%), i smanjenje zagađenja vazduha i vode (35%).

Kao deo sveobuhvatne platforme održivosti kompanije Mastercard, 2020. je osnovana Koalicija Neprocenjiva Planeta. To je dugoročno opredjeljenje kompanije da pomogne kako poslovnim subjektima, tako i potrošačima da daju svoj doprinos i podršku planeti s ciljem sadnje 100 miliona stabala. Pored toga, razvijen je i Mastercard kalkulator ugljeničnog otiska  u saradnji sa švedskom FinTech kompanijom Doconomy. Ovaj alat je integrisan u globalnu Mastercard mrežu i omogućava bankama da ga prihvate i da se prilagode ekološki osvešćenim potrošačima koji traže više načina kako bi bili informisani o svojoj potrošnji. Kalkulator pruža pristup uvidima i informacijama o uticaju ugljenika i omogućava ljudima da lakše doprinesu očuvanju životne sredine.

Mark Barnet, predsednik kompanije Mastercard za Evropu rekao je: „Neophodno je da kompanije shvate svoju ulogu u naporima za očuvanje planete, ne samo zato što su potrošači strastveni po tom pitanju, već i zato što je to ispravna stvar za uraditi. Na kraju krajeva, ovo je planeta svakog od nas i postoji kolektivna odgovornost da se pokrene akcija. Od kako traje pandemija, zabrinutost za očuvanje životne sredine eksponencijalno je porasla, a istim tempom moraju rasti i naše aktivnosti."

Kalkulator ugljeničnog otiska omogućava potrošačima da dobiju presek emisije ugljenika koju stvara njihova kupovina u različitim kategorijama. Proračuni se zasnivaju na nezavisno proverenom Åland indeksu i mogu se dalje poboljšati relativnim i lako razumljivim ekvivalentima (poput broja stabala potrebnog za apsorpciju iste količine CO2), kao i savetima o tome kako živeti na održiviji način. Potrošači takođe imaju mogućnost da doprinesu projektima obnove šuma u okviru Koalicije Neprocenjiva planeta - bilo doniranjem ili korišćenjem programa nagrađivanja vernosti koje sprovode banke. Banke mogu bez problema integrisati Kalkulator ugljeničnog otiska u svoje mobilne aplikacije putem novih API interfejsa koji su sada dostupni na Mastercard Developers.

Vesti


Ostale objave iz ove kategorije:

Danas je Svetski dan planete Zemlje

apr 22, 2021

Međunarodni dan planete Zemlje obeležava se 22. aprila, počevši od 1970. godine, kako bi se skrenula pažnja na značaj očuvanja prirode i sprečavanja negativnih posledica po životnu sredinu. Stručnjaci upozoravaju da je veliki broj biljnih i..

Pročitaj više...

Izveden sajber napad na nuklearno postrojenje u Iranu

apr 12, 2021

Tajna služba Mosad izvela je sajber napad na iransko nuklearno postrojenje Natanc javio je izraelski radio, a preneo Rojters. U izveštaju „Kan radija“ citira se neimenovani obaveštajni izvor, ali se ne navodi njegova..

Pročitaj više...

Pošta Srbije upozorava da građanima stižu lažni mejlovi sa njihovim simbolima

apr 9, 2021

Povodom prevarnih i lažnih imejlova koji stižu građanima, a kojima se zloupotrebljavaju korporativna obeležja i ime JP Pošta Srbije, kompanija obaveštava javnost da Pošta Srbije ne stoji iza ovih aktivnosti, kao ni iza bilo koje druge..

Pročitaj više...

Hakovani podaci 500 miliona korisnika mreže LinkedIn

apr 9, 2021

Poslovna društvena mreža Linkdin (LinkedIn), u vlasništvu Majkrosofta, najnovija je žrtva masovnog curenja podataka pri čemu su sajber kriminalci hakovali podatake sa oko 500 miliona korisničkih profila, izvestio je portal cibernews.com, a..

Pročitaj više...