Uprkos plaćanju otkupnine, trećina kompanija nikad ne povrati podatke

Aktuelno Datum: 26.04.2021.
Uprkos plaćanju otkupnine, trećina kompanija nikad ne povrati podatke

U čak 79 odsto kompanija došlo je do poremećaja u poslovanju, finansijskog gubitka ili drugog zastoja u 2020. godini zbog nedovoljne pripremljenosti za sajber napade, a kao glavni krivac je identifikovan ransomware – kaže se u izveštaju zasnovanom na globalnom istraživanju Mimecast-a „Stanje bezbednosti e-pošte“, sprovedenom na 1.255 lidera u oblasti informacione tehnologije i sajber bezbednosti tokom 2020. godine.

Da je ransomvare glavni krivac za poremećaje u poslovanju izjavilo je 61 odsto ispitanika, što je 20 odsto više nego u 2019. godini.

Kompanije su zbog zastoja u sistemu izgubile u proseku šest radnih dana, a čak 37 odsto njih je reklo da je zastoj trajao nedelju dana ili više.

Među žrtvama, 52 odsto je platilo zahteve za otkup podataka, a od njih je svega 66 odsto uspelo da podatke i povrati. Preostalih 34 odsto nikad više nije videlo svoje podatke, uprkos plaćanju otkupa.

Iako je ransomvare predstavljao veliki problem za organizacije u 2020. godini, nije bio i jedini. Istraživanje govori i o novim trendovima: za početak, obim pretnji je uvećan 64 odsto, a u osam od deset slučajeva koristi se e-mail. Skoro polovina ispitanika, 47 odsto, primetila je da raste broj prevara preko e-maila.

Zatim, 71 odsto ispitanika zabrinuto je za arhivirane razgovore obavljene kroz razne platforme. Na ovakav rezultat sigurno je uticala i pandemija jer ljudi rade od kuće, više se koristi e-mail kao i platforme za onlajn komunikaciju, zaključuje se u istraživanju.

Da su njihove organizacije ranjive kada je reč o e-mailu reklo je 40 odsto ispitanika, smatrajući da su zaposleni laka meta za „pecanje“, malver i druge napade.

Sličan broj, 43 odsto, reklo je da je naivnost zaposlenih kada je reč o sajber bezbednosti jedna od njihovih najvećih slabosti, a ipak samo svaki peti ispitanik navodi da ima kontinuiranu (više od jednom mesečno) obuku o svesti o bezbednosti.

S obzirom na sve iznete podatke, ne čudi što čak 70 odsto ispitanika veruje da će se navedeni trendovi kad je reč o sajber napadima nastaviti i tokom ove godine upravo preko elektronske pošte. Taj procenat je u 2020. bio 59 odsto.

 

Foto: Pixabay.com

Aktuelno


Ostale objave iz ove kategorije:

Uprkos plaćanju otkupnine, trećina kompanija nikad ne povrati podatke
Potrebno unapređenje zakonskog okvira u oblasti informacione bezbednosti

nov 15, 2022

Jačanje informacione bezbednosti i zaštite podataka građana, razvoj digitalne infrastrukture koja će podržati širenje elektronske uprave u Srbiji, kao i popularizacija i veće korišćenje elektronskih usluga, biće prioriteti..

Pročitaj više...

Uprkos plaćanju otkupnine, trećina kompanija nikad ne povrati podatke
Napad na Registar nacionalnog domena Srbija

okt 13, 2022

Servisi Registra nacionalnog domena Srbije (RNIDS) našli su se juče pod opterećenjem zbog   napada   na infrastrukturu..

Pročitaj više...

Uprkos plaćanju otkupnine, trećina kompanija nikad ne povrati podatke
Veliki sajber napad na Uber

sep 20, 2022

Uber je u petak saopštio da reaguje na incident iy oblasti sajber bezbednosti nakon što je haker očigledno provalio njegovu mrežu. Njujork tajms je izvestio da je Uber u četvrtak otkrio kršenje i isključio nekoliko svojih..

Pročitaj više...

Uprkos plaćanju otkupnine, trećina kompanija nikad ne povrati podatke
Irski regulator kaznio Instagram zbog obrade podataka o deci

sep 6, 2022

Irski regulator za zaštitu privatnosti podataka izrekao je rekordnu kaznu od 405 miliona evra (402 miliona dolara) društvenoj mreži Instagram nakon istrage o njenom rukovanju podacima o deci, rekao je portparol te organizacije. ..

Pročitaj više...